Lussekatter

Jag och mamma skulle som sagt baka lussekatter, som vi brukar göra. När de jäste för andra gången unbrister mamma "FAN, jag glömde ha i salt och socker." Då kan jag ju säga att jag blev lagomt förbannad, bytte om och gick ut och sprang. Hur kan man vara så dum att glömma salt och socker? Men som tur är hade mammat fixat allt när jag kom tillbaka, och dom blev verkligen jättegoda.

Jag måste säga att astma kan vara bland det värsta som finns. Jag hatar det verkligen, vilket ofta leder till att jag struntar i medicinerna och pressar mig själv, vilket inte alltid slutar så bra. Men idag sprang jag med sunt förnuft med korta promenader mellan. De korta promenaderna ledde till längre och längre, just för att jag inte ville att min springtur skulle ta slut. Så himla underbart var det att vara ute och gå i snön. Hög musik, powerwalk/springa, snö. Bra kväll, riktigt bra kväll.

Just det. När jag sprang över Dalliden parkeringen kommer det en gubbe och kör in på parkeringen i en gammal, vit bil. Jag undrar varför han kör in på en skolparkering tjugo över nio en måndag kväll? Helt plötsligt började han köra runt, runt där på parkeringen. Jag började skratta jämt lite, haha. Så himla söt gubbe, han saknade nog de unga dagarna då han åkte runt och raceade ordentligt när första snön kom. Hihi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0