Thursday!

Imorse var det väldigt jobbigt att gå upp. Jag hade mycket mycket hellre legat kvar och myst med älskling hela dagen! Tyckte faktiskt lite synd om han när han fick gå upp vid sju och sen åka hem, men det var ju hans val att inte åka till skolan så, haha! Dagen har iallafall varit helt okej.

Vi började med idrott, då tog jag, Elin och Sandra en promenad till Mörmo och tillbaka. Efter det hade vi idrottslära då vi kollade på en film:

"Guld! - Till vilket pris?"
Det var en dokumentär som handlade om hur väldigt unga barn ifrån Kina blev pressade för att bli topp-drottare. Det var faktiskt inte så kul att se! Det var ett inslag om när 4-5 åringar övade gymnastik. Dom var sjukt duktiga! Hemskt att se hur så unga människor pressas så hårt.. Kina är sjuka när det gäller doping också. Klart doping-mängden ökar om man blir så pressad?


Efter idrottsläran drog jag och Elin in till Skoghall för att äta. Hon åt en kebab pizza och jag en kycklingrulle, som inte var allt för god. Mätt var jag också, så ett helt onödigt köp! Vid 12 hade vi svenska. Lektionen gick väldigt snabbt. Jag gillar faktiskt läraren, Ulla-Karin eller Ullis som vi kallar henne. Elin hittade ytterligare ett fint namn till henne idag som hon råkade säga när hon ropade på henne, hehehe! Bra jobbat Elin.

Vi slutade vid 13.00! Då gick vi brudar ner till Skoghall för att ta bussen därifrån. Väl i stan så kollade vi i lite affärer i väntan på våra bussar. När jag var påväg till bussen så mötte jag Ida, glad blev jag. Vi tog en promenad till bussstation där våran buss väntade. Det var kul att få träffa henne, för längesen sen nu.

Nu ligger jag hemma och ska skriva en uppsats om mig själv, eller ett "självporträtt" som Ullis kallar det. Det ska vara en liten uppsats om oss själva på ca. 2 sidor. Det kan väl inte vara så svårt att få ihop? Eller? Nåväl, nu ska jag ta tag i skrivandet.


/E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0